reklama

Môj život s dvojčatami

Tento blog začínam písať vo chvíli, kedy sa cítim maximálne uvoľnená a atmosféru mi vytvára tichučké vrčanie počítača a vôňa sviežo zaliatej kávy. Áno, presne tak, moje dvojčatá zaspali. J

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)
Obrázok blogu

To, ako k nám prišli, som popísala – súc plná retro-spomienok z pred troch rokov – nedávno. Nikto nás však nepripravil na to, aké to vlastne bude – teda okrem informácie, s ktorou sa apriori ráta – že to bude všetko dvojmo. Čo to však skutočne obnáša, pochopí len ten, kto si tým prešiel.

Pripúšťam, že je možné, že tak, ako má niekto jedno dobručké bábätko, čo len spinká, papá a potrebuje prebaliť, podarí sa toto niekomu aj v dvojkombinácii. Nám však nie. Možno sa vám chvíľu bude zdať, že som ufrfľaná matka, ktorá to skrátka príliš prežívala, ale postupne vás z toho hádam vyvediem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Začiatky boli vážne nanič. Nedávno sa tu objavil krásne láskavý blog o kojení, ktorý mi priam hovoril z duše. Dojčiť jedno dieťa a dokonca si to vychutnávať dá zabrať do chvíle, než si v tom nájdete systém, ale čo vtedy, ak máte robiť dojčiaci tandém a mlieka máte tak pre jedno mačiatko, nie pre dve trojkilové deti? Bez mučenia priznám, že mi to dlho nevydržalo, ba priam, že slovo dlho sa sem vôbec nehodí – dvojčatá som dojčila približne týždeň po tom, čo sme sa vrátili z pôrodnice a potom sme už plynulo prešli na umelé mlieko. V tom čase dokonca vymysleli múdre hlavy novinku s názvom Forte mlieko a keďže moja malá banda už vtedy šla na istý „forte režim“, veľmi sa nám to hodilo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tu sa dostávam k tomu momentu, že to všetko bolo 2-krát. Pripraviť mlieko - dvakrát, okúpať novorodenca každý deň – dvakrát, prebaľovať každé dve hodiny – dvakrát. A mnoho iných dvakrát, čo z teoreticky možného voľného času medzitým všetkým rýchlo robilo – dvakrát menej. Ľudia sa nám zvykli láskavo prihovárať vetami: „Fíha, to máte náročné, že? To keď vám neplače jedno, tak plače druhé, však?“ Ale to bol predsa ten lepší prípad! Lebo neplakali obe naraz!

Hneď po narodení moje deti vstúpili do istej čudnej Ligy proti spaniu. Čo vstúpili, Šimon bol vedúci a Šarlotka určite riaditeľka! Fakt, že novorodenec prespí 16-18 hodín denne, moje dvojčatá nespĺňali ani keď sme čas ich spania zrátali dokopy. Narodili sa koncom novembra, koncom onoho roka mali niečo vyše mesiaca a keď prišla silvestrovská noc, „žúrovali“ do rána. Bez prestávky. Bol to najčudnejší Silvester môjho života. O pol šiestej ráno na Nový rok prebral po mne štafetu manžel a ja som si šla na chvíľu pospať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No zvládli sme to. Nie vždy v pohode a s pokojom, ale už ďalšie leto, kedy sa dokázali aspoň posadiť, bolo iné. Keď začali v jedenástich mesiacoch robiť prvé – a hneď smelé – krôčiky, to sa len začala u nás tá práva zábava. Nakúpili sme v baby-obchode také zvláštne zámky na všetky skrinky, ktoré boli v ich dosahu a všetky rohy v byte sme oblepili gumovými guľôčkami. Bavili ich smetný kôš, bubon práčky, umývačka riadu, skrinky s hrncami. Vtedy niekedy sme si ich pracovne nazvali „naša malá demolačná čata“. J Keď sa totiž spoja so svojou staršou sestrou, je sa čo obracať. Furt sú dva kroky predo mnou. Rozoberú gauč do najmenšieho matraca a vankúša a kým to vyzbieram, máme v záchode natrhané dve rolky toaletného papiera. V pohode strúhajú voskové farbičky obyčajným strúhadlom bez asistencie smetného koša, vysypú tablety do umývačky riadu a vhodia ich naším rybičkám do akvária, alebo natrhajú A4-ku na miliardu kúskov. Myslíte že sa to nedá? Ja už verím že áno. Našla som ju totiž takto vo svojej pracovni a úplne všade.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale to je to – že nad tým všetkým je tá nehynúca materinská láska. To sa nedá tento aspekt prehliadnuť. Čo ako sa nahnevám, čo ako sa mi zdá že je toho už aj na mňa veľa, stále sa mi zdá, že ten pozitívny pocit z toho, že ich máme prevyšuje všetko ostatné. Lebo je to všetko dvakrát - nielen starosti ale aj radosť. Keď si k ním večer líham do postele a nájdem ich spať prepletených nohami na jednom vankúši, zdá sa mi, že nemôžem byť šťastnejšia. Určite nemôžem, život s dvojčatami je nádherný!

Kávu som práve dopila a ako vravím – Liga proti spaniu. Už sa zobudili a tak utekám k nim.

Katarína Kundravá

Katarína Kundravá

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som milujuca mama 3 deti, no som aj obcan, ktoremu stav veci verejnych stoji za vsimanie, hodnotenie a analyzu. Ved vlastne to tu vsetko chystame aj pre tych mojich troch malych drobcov :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu